A sociedade actual, dixital e globalizada, conta con dificultades sociais, profesionais e económicas complexas, que requiren de solucións máis creativas e orixinais. A tecnoloxía facilita a comunicación, acurta distancias e maximiza tempos, pero tamén require do desenvolvemento de habilidades frescas e modernas. Unha apertura mental ao descoñecido. O Design Thinking como ferramenta de innovación no teu emprendemento tecnolóxico.
Que é o Design Thinking?
A procura de novos recursos e a visibilidade que o mundo online ofrece, facilitou o fluxo de información entre sectores. Así é como certas técnicas que orixinalmente se empregaban en medios restrinxidos, invadiron outras contornas. É o caso do Design Thinking, concepto ligado ao ámbito do deseño e expandido a outras categorías profesionais, co fin de que o “pensamento innovador e curioso do deseñador” se estenda a outros espazos.
Aínda que non hai acordo sobre a orixe desta metodoloxía, si hai coincidencia en que a consultora de deseño IDEO foi quen a aplicou por primeira vez en proxectos comerciais (anos 70). Hoxe en día esta compañía co seu CEO Tim Brown segue sendo un referente.
É un proceso que resulta da interacción entre deseño, tecnoloxía e persoas. É a forma de pensar do deseñador, disposto a probar e equivocarse as veces que sexan necesarias, aplicada a unha metodoloxía de traballo. Abandónase o proceso tradicional que partía do produto, para poñer o foco de atención en coñecer a fondo ao cliente obxectivo e as súas necesidades reais. A finalidade é atopar novos deseños máis prácticos e útiles a través da creatividade dun equipo. Por tanto, é fácil imaxinar que o seu uso nun proceso de emprendemento tecnolóxico resulte moi favorable.
5 pasos crave do pensamento de deseño.
1. Empatizar.
Poñernos na pel do usuario para dispoñer dunha profunda comprensión das súas necesidades e xerar solucións consecuentes coas súas realidades. Detallar o perfil do noso cliente.
2. Definir.
Concretar o foco de acción. Filtrar toda a información solicitada. Quedar coa que achega valor, para identificar problemas e solucións, que serán clave para a obtención dun resultado innovador.
3. Idear.
Como resolvemos o problema do noso cliente? Choiva de ideas dende pensamentos múltiples e expansivos, para reunir opcións variadas e libres de prexuízos de valor.
4. Prototipar.
Plasmar a nivel físico a idea para estimar se é atractiva, intuitiva e segue os criterios de usabilidade. Materializar a través de técnicas sinxelas, rápidas e económicas como o debuxo, storyboard (viñetas), role playing (simulación), storytelling (narración)… E outras non tan sinxelas, pero aconsellables en grandes ou custosos proxectos, como pode ser a impresión 3D, a realidade virtual, un vídeo ou mesmo unha landing page.
5. Testear.
Someter o prototipo á avaliación do público obxectivo para corrixilo e melloralo.
O Design Thinking nun espazo colaborativo de emprendemento tecnolóxico.
Sentes como no emprendemento tecnolóxico aumenta a competitividade e a necesidade de orixinalidade crece na mesma proporción?
Queremos que te sintas acompañado no teu camiñar. E para elo é moi interesante o proceso humano do Design Thinking que pon en valor a intuición, as emocións do individuo e a colaboración diverxente dun equipo de persoas.
E que mellor forma que nun espazo de traballo colaborativo? Un lugar onde interactuar con outros emprendedores, xerando ambientes creativos.
Un coworking adaptado a ti, e ao teu proxecto de emprendemento tecnolóxico, con…
- Salas de reunión privadas nas que cooperar con outros profesionais.
- Ambiente inspirador que facilita a interacción entre ti e outros emprendedores.
- Contorna propicia para desenvolver o pensamento de deseñador.
Como A Proa, o espazo de emprendemento impulsado polo Concello de Ames, en Novo Milladoiro, preto de Santiago. Onde poderás expresar opinións de forma libre e extraer solucións que os teus clientes precisan e que a ti te farán destacar e lograr un emprendemento tecnolóxico exitoso.